Programi
Vaspitno-obrazovni rad sa decom obavlja se u uzrastnim grupama (jaslena, vrtićka i grupa koja pohađa Pripremni Predškolki Program – PPP).
Naši stručni, brižni, posvećeni i iskusni vaspitači, pored Programom propisanih aktivnosti i elemenata Montesori pedagogije, u radu sa decom svakodnevno stimulišu (u skladu sa uzrastom i interesovanjima dece) mentalni razvoj dece, kao i razvoj koordinacije pokreta i motoriku. Deci je na raspolaganju i čitav niz dodatnih sadržaja, koji ulaze u cenu vrića (kao što su časovi engleskog jezika, glume, plesa, časovi muzičkog.).
Pomozi mi da uradim sam
Shodno programu rada za koji smo se odlučili i njegovim elementima, opremili smo našu Ustanovu najmodernijim materijalima iz Montesori programa, a prostor u kojem deca borave uredili smo tako da odgovara zahtevima i principima Montesori pedagogije.
Marija Montesori stvorila je i izgradila sistem vaspitanja čula, i tom vaspitanju kao osnovu odredila praktičnu aktivnost i plansko vežbanje. Dva osnovna metoda Montesorijeve bila su: probuditi kod deteta samoaktivnost i samopoštovanje. Program rada koji se realizuje u našoj ustanovi podržava ove metode i zastupa stav da je detetu samo potrebno dati prave podsticaje i da je sopstveno iskustvo detetu učitelj.
Opremljenost materijalima, sredstvima za rad, eksterijera i enterijera oslikava naš program rada i naš stav o vaspitanju dostojnom deteta 21. veka. U našoj ustanovi nalazi se sve što je neophodno za optimalan razvoj dece, shodno njihovim potencijalima.
Program rada za koji smo se odlučili podržava humanističku koncepciju vaspitanja i obrazovanja i predstavlja deo sveukupnih vaspitnih uticaja, koji se ostvaruju od rođenja deteta do polaska u školu.
Kao posebne programe za decu koja imaju afiniteta za muziku, u saradnji sa profesorima Muzičkih škola u našoj Ustanovi možete izabrati časove klavira, harmonike i violine.
Dete - budući čovek
Deca svoja znanja konstruišu svojim aktivnim učešćem i uključenošću u smislene, zajedničke interakcije sa odraslima i vršnjacima tokom različitih aktivnosti. Deca imaju svoja mišljenja i zapažanja i sposobna su da ih izraze. Ono što se vremenom menja su forme izražavanja. Veoma je važno saslušati dete, razumeti njegove misli i ideje, podržati njegov dalji razvoj, omogućiti mu da proveri svoje pretpostavke i razumeti naučne koncepte koji leže u pozadini svih njegovih aktivnosti.
Uvažavanjem dečijih potreba i interesovanja, učimo ih da i oni poštuju potrebe i interesovanja drugih i to kroz interakcijske aktivnosti koje zajedno planiramo i organizujemo. Na taj način nismo zapostavili ni estetsko, ni moralno, ni intelektualno, a ni radno vaspitanje, već smo svakom od njih dali podjednaku priliku da utiču u građenju svestrane ličnosti, koja prolazi kroz jedno od najburnijih stadijuma čovekovog razvoja – detinjstvo.
Dete - čovek prirode
Deca današnjice boluju od nedostatka prirode. Ovakav način življenja nastao je iz razloga što smo potrebu za boravkom u prirodi prepoznali kod dece. Ukoliko posmatramo dete u slobonim aktivnostima, shvatićemo da u njemu leži urođena potreba za kretanjem, istraživanjem i učenjem čiji je put svojstven svakom detetu ponaosob. Boravak u dvorištu vrtića (od 2 do 6 sati dnevno) pozitivno utiče na celokupni dečiji razvoj, naročito na fizički razvoj (u čijoj su osnovi osnovni oblici kretanja) koji je dalje u tesnoj vezi sa intelektualnim (razvoj sinapsi u mozgu), socijalnim, emocionalnim i razvojem govora. Dodir prirode naročito će se odraziti na zdravlje dece, njihov lokomotorni aparat, respiratorni, digestivni i kardiovaskularni sistem.
ALGO metoda
ALGO sistem za rano učenje čitanja je inovativni sistem namenjen početnom opismenjavanju dece. Sastoji se iz didatkičkog sredstva, ALGO slovarice, i razrađenog postupka obučavanja “korak po korak” koji omogućavaju detetu da čitalačke početke osvoji na optimalan način: usklađen sa njegovim razvojnim potrebama i samom detetu zabavan i privlačan. Nastao je na osnovu višegodišnjeg ličnog i profesionalnog iskustva našeg psihologa i mame šestoro dece Ljiljane Ranđić, kao odgovor na nezadovoljavajuće metode opismenjavanja koje imamo na raspolaganju u domaćoj praksi.
Dodatne aktivnosti
U vrićima Decji vrt organizujemo dodatne aktivnosti za bolje učenje i razvoj dece. Dodatne aktivnoti su u vidu časova:
- Engleskog jezika
- Plesa
- Pevanja